Strona główna » Wieża Eiffla, Most Aleksandra III, czyli „O północy w Paryżu”

Wieża Eiffla, Most Aleksandra III, czyli „O północy w Paryżu”

by HAART
Wieża Eiffla, most Aleksandra III, Paryż, weekend, z dzieckiem, sekwana - haart.pl blog diy zrób to sam

Do Woody’ego Allena trzeba dojrzeć. Ja już dojrzałam. Czekam z niecierpliwością na każdy, kolejny film. „O północy w Paryżu” jest moim ulubionym. Moje spełnienie marzeń: dowcip, klasa i klimat vintage. Czasem myślę, że powinnam się urodzić w innej epoce. Czy wówczas marzyłabym o wcześniejszej epoce? Przedstawiam drugą odsłonę paryskiej przygody. W roli głównej najważniejsza atrakcja Paryża – wieża Eiffla. W tle: karuzele, mosty i naleśniki z serem.

Wieża Eiffla tonie w czerniach i szarościach miasta…

okolice wieży eiffla, sekwana

Na paryskich ulicach szukałam wyjątkowych ludzi. Niestety mieszkańcy Paryża kochają czerń i szarości. Kobiety noszą beżowe płaszcze, a czerwone usta zauważyłam jedynie u turystek. Zawiodłam się, bo naiwnie liczyłam na filmowe obrazki z Francuzkami w roli głównej. Pan z białym szalem mnie zachwycił. O takim Paryżu marzyłam!

paryskie restauracje, lokalni mieszkańcy

Wieża Eiffla i mosty

Paryskie mosty są cudowne. Każdy idealnie wpisuje się w klimat Paryża. Po dwóch, trzech dniach nie zwracałam już na nie uwagi. Człowiek szybko przyzwyczaja się do piękna. Most Aleksandra III (1896-1900 r.) stanął na naszej drodze drugiego dnia podróży. Łączy Esplanadę Inwalidów z Polami Elizejskimi. Zatrzymaliśmy się tu na chwilę. Szymek wciskał głowę między szczebelki i krzyczał na cale gardło ”Mamo, tam jest wielka kula! Mamo tam jest lew! Mamo, statki”.

most aleksandra III w paryżu, wycieczka z dzieckiem

Pogoda nie była dla nas łaskawa. Cały czas straszyła deszczem. Wieża Eiffla wydała się przez to nieco mniej pocztówkowa. Na szczęście akurat tutaj pogoda trochę odpuściła i pozwoliła spokojnie odpocząć. Skonsumowaliśmy paryskie croissanty napawając się widokiem 125-letniej konstrukcji. Uznaliśmy, że małe dziecko i wózek-spacerówka to złe połączenie, aby wspinać się na taras widokowy. Odpuściliśmy sobie tę atrakcję przesuwając wizytę na kolejny raz.

wieża eiffla z poziomu ulicy
haart banner 100 zł airbnb

Karuzela

Szymek rozszalał się przy KARUZELI. To jedna z tych atrakcji, która ambitnie konkuruje z wieża Eiffla. Turyści mówią o niej równie często jak o Łuku Triumfalnym czy Luwrze. Muszę przyznać, że jest piękna. Detale robią wrażenie, a francuskie piosenki w stylu Edith Piaf przenoszą w inny wymiar. Mały podróżnik zachwycał się rowerami, a my słynnymi hot-dogami i naleśnikami z serem (cena 7 EUR /szt.). Zamiast sera może być… Nutella. Tak, niestety ten krem opanował uliczne jedzenie Paryża.

karuzela dla dzieci pod wieżą eiffla

Przeszliśmy Point d`lena i zatrzymaliśmy się po drugiej stronie Sekwany. Znajduje się tu druga karuzela, która nie jest tak oblegana jak ta pod wieżą Eiffla. Bilet kosztuje 2,5 EUR, a przejażdżka trwa dłużej. Szymon był zachwycony. Głównie tym, że mamie kręciło się w głowie.

O tym, że Paryż poważnie traktuje kwestie bezpieczeństwa turystów przypomniał nam patrol żandarmerii wojskowej. Minęło nas trzech po zęby uzbrojonych w długą broń żołnierzy. Wyglądali bardzo poważnie, jednak nie na tyle aby nie uśmiechnąć się do Szymka 🙂

karuzela vintage dla dzieci, paryż, nad sekwaną

Przy karuzeli znaleźliśmy park z placem zabaw. Obok wieża Eiffla przebijająca między drzewami. Cisza i wytchnienie w centrum stolicy Francji. Cudo!

plac zabaw dla dzieci nad sekwaną w paryżu

Paryż to ludzie. Paryż to turyści. Zatłoczone i pędzące miasto jak wiele innych na świecie, ale jednak jakieś inne. Cieszę się, że mogłam je poznać choć przez krótki czas. Dotknąć, posmakować, poczuć…

W kolejnej odsłonie opowiem o MONTMARTRE, placu PIGALLE, Moulin Rouge i bazylice Sacre Coeur. Możecie również przeczytać o katedrze Notre Dame.