Strona główna » Cypr samochodem – drogi, kierowcy, ceny

Cypr samochodem – drogi, kierowcy, ceny

by HAART
Cypr samochodem - drogi, kierowcy, ceny - wyjazd na własną rękę - haart.pl blog diy zrób to sam

Cypr samochodem to bardzo dobry pomysł! Ta wyspa to była kolonia brytyjska. Grecka strona wyspy cały czas gości bazy wojskowe Jej Królewskiej Mości. Nic dziwnego, skoro to południowo-wschodnie rubieże NATO i strategiczna lokalizacja w tej części Morza Śródziemnego. Mknąc nie tylko bocznymi drogami ale i autostradami łatwo zauważyć kawalkady pojazdów w pustynnych barwach ochronnych. Nigdy nie widziałam startu myśliwca na żywo, a tym bardziej Harriera, który dzięki obrotowym silnikom startuje jak helikopter. Takie atrakcje są możliwe w okolicach miasta Deklia (jadąc w kierunku Larnaki autostradą A3).

Cypr samochodem

Pod żadnym pozorem nie należy jednak lekceważyć znaków nakazu/zakazu informujących o „military area”. Na Cyprze są wciąż świeże doświadczenia wojny z 1974r., choć to temat tabu. Żołnierze bardzo poważnie traktują swoje obowiązki i ciężko u nich o uśmiech. Próba sfotografowania bazy lub grupy wojskowych skończy się co najmniej konfiskatą aparatu. Z drugiej strony to naprawdę unikalne doświadczenie, gdy nawigacja co chwilę pokazuje, że wjeżdżamy/wyjeżdżamy ze strefy zmilitaryzowanej.

Wynajem auta

Wynajem auta nie powinien rozbić waszego konta bankowego. My skorzystaliśmy z Economy Car Rentals, gdzie Opel Corsa na 15 dni z PEŁNYM ubezpieczeniem kosztował 238 EUR (ok. 1 000 zł).  Auto co prawda nie było w stanie salonowym, ale w końcu jest od przemieszczania się, a nie podziwiania. Wychodząc z tego założenia nie przeszkadzał nam nieco inny odcień na części karoserii lub urywające się drzwiczki do schowka 😉 Co przeszkadzało Panu HAART to konieczność błyskawicznej nauki jazdy po lewej stronie, o 3:00 nad ranem, po kilku godzinach lotu z Warszawy…

wynajęcie samochodu na cyprze, opel corsa
cypr, góry wysokie, wakacje na własną rękę
cypr samochodem, jakie to koszty
lefkara, cypr samochodem, miasteczko w górach

Przez 15 dni urlopu: przejechaliśmy blisko 2 500 km, wydaliśmy na paliwo 148 EUR (ok. 620 zł), za wynajęcie samochodu zapłaciliśmy 238 EUR (ok. 1 000 zł).

Cypr samochodem – drogi

Przemieszczanie się po wyspie jest banalnie proste, bezpłatne i bezpieczne. Główne szlaki to dwupasmowe autostrady, często z fantastycznymi widokami, a ważniejsze miejsca są jasno oznaczone na długo przed zjazdami. Drogi lokalne, choć często dobrej jakości, grzeszą brakiem oznakowań innych niż ograniczenie prędkości. A propos, Cypryjczycy kochają prędkość i z nonszalancją potrafią sprawdzać możliwości swoich aut – trzeba patrzeć w lusterka. Są też bardzo oszczędni. Dopóki ostatni promyk słońca nie zniknie za wzgórzem, dopóty nie włączają świateł. To komentarz Pana HAART, który po przebieżce po naszej okolicy odkrył to socjologiczne zjawisko.

larnaka, cypr, spacer uliczkami przy nabrzeżu
drogi niedaleko lefkara na cyprze
cypr samochodem, na własną rękę, lefkara w górach
samochodem po cyprze
ulice w nikozji na cyprze
zwiedzanie cypru na własną rękę, nikozja
haart banner 100 zł airbnb

Informacje na skróty

• Obowiązuje lewostronny ruch na drodze;
  • Minimalna prędkość na autostradach 65 km/h;
  • Dopuszczalna prędkość na autostradach 100 km/h;
  • Dopuszczalna prędkość w terenie zabudowanym 50 km/h;
  • Samochody z wypożyczalni mają inne – czerwone tablice rejestracyjne;
  • Zakaz korzystania z telefonów podczas jazdy (poza zestawem głośnomówiącym);

W dużych miastach najlepiej zostawić samochód na parkingu i zwiedzać pieszo. Warto przed podróżą sprawdzić listę bezpłatnych parkingów i zaplanować trasę zwiedzania. Wystarczy odjechać kilka ulic od morza/portu, aby nie płacić za parkowanie.

paralimni na cyprze
cypr samochodem, ulice limassol
parkowanie przy plaży, cypr samochodem