Strona główna PodróżeFrancja Paryż Montmartre i Moulin Rouge

Paryż Montmartre i Moulin Rouge

by HAART

Paryż Montmartre i Moulin Rouge to ikony tego miasta. W Paryżu spędziliśmy kilka dni. Po wielogodzinnym zwiedzaniu wracaliśmy do hotelu, na Montmartre. Wybraliśmy dzielnicę otoczoną artystyczną przeszłością (od van Gogha przez Picassa do Chopina). Malowniczą dzielnicę z historycznym Moulin Rouge, które z bliska wygląda zgoła inaczej niż nam się wydawało.

Paryż Moulin RougeParyż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 1

Najsłynniejszy kabaret Paryża. Działając od 1889 roku jest jednym z obowiązkowych punktów Paryża. Nie zaglądaliśmy do środka. Jako wzorowa matka  uznałam, że Szymek ma jeszcze czas na kontakt z gołymi babami 🙂 Z zewnątrz nie robił oszałamiającego wrażenia,  ale to przecież “historyczne” miejsce i  nie mogliśmy sobie odpuścić tego widoku. Poza tym mieszkaliśmy 15 minut spacerem od Moulin Rouge.

Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 2

Paryż Montmartre i Bazylika Sacré Cœur

Na szczycie Montmartre znajduje się Bazylika Sacré Cœur (Bazylika Najświętszego Serca). Otwarta codziennie w godzinach 7.00-23.00. Pogoda nie była dla nas łaskawa i na wzgórze wdrapywaliśmy się z parasolem. Z góry zjechaliśmy jednak kolejką i zaszyliśmy się w małych uliczkach dzielnicy. Współcześnie są one jednym wielkim targiem różności z całego świata. Oczywiście, skusiliśmy się na niewielkie zakupy 🙂

Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 3Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 4Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 5Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 6Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 7 Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 8Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 9 Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 10

Paryż Montmartre to uliczki wypełnione małymi uroczymi sklepikami. Znalazłam kilka miejsc z antykami, które najchętniej zapakowałabym do podróżnej torby i zabrała do domu. Niestety, zarówno gabaryty jak i ceny wybiły mi ten pomysł z głowy.

Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 11Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 12Paryż Montmartre i Moulin Rouge. Magiczna część francuskiej stolicy, wycieczka z dzieckiem - haart.pl blog diy zrób to sam 13

Chciałabym pokazać jeszcze kilka odsłon Paryża.  Miasta widzianego naszymi oczami. Pokazałam już WIEŻĘ EIFFLAKATEDRĘ. Kolejne wspomnienia cierpliwie czekają w szufladzie.

Pozdrawiam wszystkich fanów Paryża : )

Hania

Uwaga! Jeśli skorzystasz z tego linku, otrzymasz w prezencie od Airbnb środki na podróże w wysokości 100 zł. Udanego urlopu!

Sprawdź również...

Ania
Gość

Cudowne zdjęcia! Zresztą jak zawsze 🙂

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. OK, rozumiem. Więcej...

haart hanna kozlowska popup facebook

HAART logotyp 370x102 - haart.pl blog diy zrób to sam

Lubisz DIY? Zostań ze mną na dłużej i obserwuj HAART na Facebook'u. Dołącz do ok. 15 000 fanów mojego bloga. Bądź na bieżąco, komentuj i dziel się swoimi pomysłami w grupie "Pokaż co potrafisz DIY z HAART". Serdecznie zapraszam!